Malena med SEI Glitzmas

Jag är så glad att jag upptäckt Scrapbooking för det ger mig så många tillfällen till glädje och fascination. De här papperen från SEI har förgyllt mitt liv i en vecka nu. Det är papper som får en att tappa andan för de sprakar, gnistrar och skimrar omvartannat. Det är jultema med snöinslag men det går att göra annat som en höstlayout.
 
Dessa papper är mönstrade på båda sidor vilket borde vara straffbart för hur ska man kunna välja sida när båda är lika fina. Den ena sidan har glitter, folie eller lackade detaljer och den andra sidan har fina diskreta mönster.
Här finns alla papper i serien.



Bakgrundspapperet heter Winter Glitterland och det rödvita bakom fotot heter Sparkle all the way och jag har använt baksidan. Det här papperet var så vacker så det fick bli bakgrund till en av mina favoritsånger. Jag hade valt ut det här fotot innan men när vi sjöng den här sången i kyrkan sist jag var där så var layouten klar. Jag har lagt till några orange remsor från Scenic Route. Blommorna är gamla och den vita är glittrig precis som detaljerna i bakgrundspapperet. Här finns den fast i en annan färg.



Bakgrundspapperet heter Let it glow och först tänkte jag ta bort julgranskulorna och bara göra en vinterlayout men så kom idéen om önskelistetemat då det är något som tjatas väldigt mycket hemma nu. Födelsedagen är om några veckor och så jul sen. Papperet har lackade detaljer och det är en liten upptäcktsfärd att se alla små mönster och detaljer
Jag har som dekoration runt fotot använt en tag från 7G, en liten bit av SEI papperet som heter Sparkle all the way, hjärta från Heidi Swapp, band och thickers från American Crafts. Snöstjärnorna är från Making Memories.



Här har jag använt baksidan till All is merry and bright. Jag har igen använt baksidan på Sparkle all the way. Det röda är också ett SEI papper med härlig struktur och heter Ruby. Bokstäverna är thickers och snöstjärnorna är i filt som jag färgat med svart stämpeldyna. Bingbrads och blingstenar fick bli det lilla extra.



Jag hittade ett gammalt foto från ett fotografbesök julen 2005. Det är en liten Miriam som var lika charmig då som nu. Papperet heter 12 days och Glitzmas och de svarta detaljerna är lackade. Ett urläckert papper som inte behöver så mycket dekorationer utan måste få skina av sig själv.



Det här pappert är lekfullt och fantastiskt vackert. De silverfärgade snirklarna är av metall och blänker så fint. Papperet heter Sleighbells blinging och passar till snöbilder. Vi hade snö under Allhelgonahelgen och barnen var ute och busade. Fotot är ett fångat ögonblick och det lyckliga ansiktet ville jag förstärka i layouten. De små bitarna runt fotot är diverse spillbitar och så baksidan av All is sparkle ännu en gång. Jag har klippt ut en egen snöstjärna och så en titel i vitt för att ge mer känsla av snö. Thickers från American Craft.

/Malena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback