MM Paperie Greenhouse i Sannas händer

Åhh som jag älskar denna serie, Making Memories Paperie Greenhouse i ljuvliga gröna toner. Tre layouter och ett kort har jag skapat med dessa papper.

I våras var jag ute på morgonpromenad och gick förbi detta staket lite längre ner på min gata. Jag var tvungen att gå tillbaka, ta några foton och vips hade jag layoutidén i huvudet. Äntligen hittade jag den perfekta pappersserien till fotot.
 

Jag skar av den rivna kanten på två journalingspots och använde sedan kanterna som dekoration tillsammans med en utstansad tag, häftklamrar och punchinella. Ville ha lite lyster i layouten och målade på med MMs Speciality Glaze - Clear Gloss och strödde sedan löst glitter ovanpå. Här kan du se lite närmre hur det ser ut:
 
Cardstock: CS Bazzill Raven, Hillary
Dekorationer: MM Greenhouse Paperie - Spiral journaling book istället för mönstrat papper, MM häftklamrar, MM Speciality Glaze - Clear Gloss, kopparfärgat löst glitter, punchinella
Alfabet: MM Mini Shimmer Alpha - Brown School House


Färgerna i dessa papper är så härliga, tyckte att de passade perfekt för att mjuka upp detta grå foto taget på en promenad i Malmö i våras.
 
Cardstock: Bazzill
Mönstrat papper: MM Greenhouse: Skinny Stripe, Fabric Brocade
Dekorationer: MM Greenhouse Paperie - Spiral journaling book, fluid chalk , svart penna
Text: Dymo, handskrift


Rankan på det mönstrade pappret är blank och sååå fin! Passar perfekt att göra kort med.
 
Mönstrat papper: MM Greenhouse Paperie Varnished Vine
Dekorationer: kopparfärgad punchinella, primablomma, fluid chalk, häftklamrar, stickles, MM Greenhouse Paperie - Spiral journaling book, MM Greenhouse Paperie brad.
Text: MM Minishimmer alpha - brown

Jag ville få lite liv i layouten och då blev det lager på lager i högra hörnet med både mönstrat papper, utstansade tags, en fin brad och en guldrub-on.
 
Cardstock: Bazzill white
Mönstrat papper: MM Geometric Window Greenhouse Paperie
Dekorationer: MM Greenhouse Paperie - Spiral journaling book, QK-tags, MM Greenhouse Paperie brad, guldrub-on från Hambly, svart penna
Text: Handskrift

/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback