Emma visar tre varianter av en höstämpel från Joan Elliot

Jag fick möjlighet att testa att arbeta med en stämpel som omväxling till alla papper och har jobbat med en av Joan Elliots höststämplar. Stämpeln är inte bara grymt söt, den är väldigt användbar och bjuder på stora variationsmöjligheter. Jag har gjort tre kort och använt tre helt olika tekniker på korten.

Material som jag har använt på korten är:
Stämpel: Joan Elliot Autumn See You Soon
Papper: Bazzill
Mönstrat papper: Ladybug and Friends Follow your Heart
Alfabet: Rose Moka
Dekoration: Prima Marketing 4 Seasons Velvet Leaves, Prima Marketing blommor, Karen Foster Scrappers Floss, band, brads
Övrigt: Fluid Chalk

På det första kortet har jag anänt mig av olika blyertspennor och stompfar för att måla motivet svartvitt.


På det andra kortet har jag använt mig av akvarellpennor, pensel och vatten vid färgläggningen av motivet.


På det tredje kortet stansade jag ut tre cirklar från motivet och färglade dem med Promarkers. Sedan stämplade jag motivet en gång till och färste de tre cirklarna på rätt plats.


/Emma

Kommentarer
Postat av: Anna

Korten är kononfina Emma!



Höstkramen Anna

Postat av: Amanda

Vilka fina kort! Jätteläckra! ^^

2008-10-21 @ 08:55:24
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback