Fia har skapat med Bo Bunny Splendor

För ett tag sen fick jag hem ett nytt paket från Jane med härliga papper från Bo Bunny - Splendor. När jag bara hade sett dem på nätet var jag lite tveksam till dem, men ville ändå prova dem. Oj, vad glatt överraskad jag blev när jag öppnade paketen. Papperna är varma och klara och skönt höstiga. De har ingen baksida, men det kändes som en lättnad, jag får alltid en sådan ångest av sådana papper för att jag inte vet vilken sida jag ska använda.

När jag gjorde den här layouten använde jag tre olika papper men jag visste inte vilken journalingruta jag skulle ha men jag kom på att jag skulle använda en av Jennys härliga stämplar. Jag ville ha den på ljusgult papper så att det skulle matcha fotomattan och titeln som jag stansade i två olika Quickutzalfabet. Jag ville göra något med de söta hjärtanen på stämpeln, och eftersom jag inte är så bra på att färglägga och dessutom hade stämplat på gult papper ville jag göra något annat. Gissa om jag blev förvånad när jag insåg att Heidi Grace Heart Accents passade perfekt i de små hjärtanen. De är söta och glittriga och gjorde hela stämpeln.




CS: Bazzill Hillary, Bazzill Sherbet
Mönstrat papper: Bo Bunny Splendor - Splendor, Vine, Swirl. 
Alfabet: Quickutz Mademoiselle, Quickutz Biography
Dekoration: Prima blommor
Övrigt: Knappar, 7Gypsies metallgem, Jennys journalingstämpel, Fluid Chalk


CS: Bazzill Raven
Mönstrat papper: Bo Bunny Splendor - Paisley, Stripe. 
Alfabet: Heidi Grace
Dekoration: 7Gypsies Clearstamps Nottinghill, Basic Grey Granola brads
Övrigt: Knappar, Maya road journalingruta, Fluid Chalk


CS: Bazzill French Vanilla, Bazzill Watermelon, Bazzill Hillary
Mönstrat papper: Bo Bunny Splendor  - Splendor, Stripe.
Alfabet: Quickutz Nutmeg
Dekoration: Autumn Leaves Clearstamps flourishes v.2, Prima blommor, 7Gypsies journalingstämpel 
Övrigt: Knappar, Whale of a Punch Circle, Fluid Chalk

På nästa layout använde jag det nya Quickutzalfabetet Chemistry att stansa ut rubriken med. Jag har blivit helt kär i de alfabetena och känner att jag nog måste ha alla! Än så länge har det blivit Chemistry och Chocolate. De är så enkla att använda för att man har alla bokstäverna på en enda stor die. Man kan inte tappa bort någon och man har alla samlat och kan stansa hela rubriken på en gång. Man bara klipper ut små lappar och lägger över de bokstäver man vill ha. Behöver man två stycken av någon bokstav har jag lagt två lappar på varandra och det har gått jättebra. Supersmidigt att kunna stansa hela rubriken på en gång. Jag har börjat använda utstansade rubriker mycket mer på sistone.

Här testade jag dessutom att stansa ut i ett av de nya härliga prickiga bazzillerna, Swiss Dot Pepper; det svarta. Det syns tyvärr inte så bra på fotot, men det blev en urläcker effekt. De papperna passar verkligen att stansa i.
 



CS: Bazzill Brown Fawn, Bazzill Watermelon, Bazzill Dot Pepper
Mönstrat papper: Bo Bunny Splendor - Deco, Paisley
Alfabet: Quickutz Chemistry
Dekoration: Prima blommor, floss, knappar, Bo Bunny Chipboard, Bazzill just the edge II Hillary
Övrigt: DYMO, Fluid Chalk

Två kort blev till av de få resterna som var kvar:


CS: Bazzill Watermelon
Mönstrat papper: Bo Bunny Splendor - Splendor, Stripe.
Alfabet: Pink Paisley Fashion Script
Dekoration: Prima blommor, floss, knappar, Bazzill just the edge II Hillary
Övrigt: Fluid Chalk

Jag tog det härliga röda pappret och chalkade kanterna på det, sen knycklade jag ihop det rejält och slätade sedan ut det lite grann, drog lite med fluid chalks dynan ovanpå och slätade sedan ut det helt. Det tyckte jag gav pappret ett lite mer ruffigt och skitigt uttryck. Sen valde jag att matta en bit av det fina blommiga pappret och satte det ovanpå. Jag gillade hur de kontrasterna blev mellan det ruffiga och det ordnade. Sen stansade jag ut grattis med Mademoiselle och satte på Glossy Accents på bokstäverna. Det gör att det ser så lyxigt ut tycker jag. Och så på med två snygga blommor med bling i mitten så var det klart.


CS: Bazzill Kraft, Bazzill Hillary
Mönstrat papper: Bo Bunny Splendor - Paisley, Vine.
Alfabet: Quickutz Mademoiselle,
Dekoration: Prima blommor
Övrigt: Fluid Chalk, Glossy Accents

/Fia


Kommentarer
Postat av: Swekinna

Vilket fint jobb du gjort med dessa underbara papper och färg skala. Gillar detaljerna du använt dig utav. super snyggt. Använder själv mkt denna färgskala. Blir helt kär i denna collection

2008-10-18 @ 22:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback