Lindzi visar häftiga Tonic Mini Rotary Cutter Set

 

Jag har jobbat med Tonic Studios Mini Rotary Cutter Set.
http://www.scrapaddicted.se/produkter.php?cat=18&sub=132&id=12813

Det är coola små verktyg som skär, perforerar och bigar. De är små små och man fäller ut dem när man ska använda dem. Perfekta att ta med till scrapträffen. De har dessutom ett litet hål så man kan sätta fast dem i en kullänk eller ett snöre.

Jag har gjort ett par saker med dem som jag tänkte visa här:
Jag samlade på Pixi-böcker när jag var liten. Nu har min Mamma tagit hit alla till Thea och kartongen som är 30 år var lite trasig. Jag gjorde en ny på frihand. Klippte och vek lite allt eftersom. Men det bästa av allt var att jag fick helt raka sidor i den hårda kartongen när jag använde bigaren (den rosa) innan jag vek. Lådan blev helt rak och fin och ny har dottern alla 70 böckerna i en ny låda. 

 

 

Det har skrivits en hel del artiklar om hur man kan göra sina egna biljetter. Denna mall har jag lånat från Scrappiz (Mirabyll) och gjort om med egen text och eget typsnitt. Jag hålade mellan biljetterna och sedan skar jag med det gröna skärverktyget. 

 

 

Mellan biljetterna skar jag med perforatorn (lila) så att de skulle gå att riva isär. 

 

Jag är jättenöjd med den rivna kanten som ser rätt autentiskt tycker jag. 

 

Här har jag använt en biljett till en sida om Theas goa bästis. 

 

På denna LO skar jag med perforatorn runt om som en markerad linje. Hörnen rundade jag med skärverktyget. 

 

Husen på kortet är utskurna på frihand med skärverktyget och sedan markerade jag alla kanterna med perforatorn. Gräset fick perforerade vågor för att de lite 3D känsla. Fönstrena fick också perforering i rutorna. 

 

Här ser man fler biljetter: 

 

 

Tack för mig!

Lindzi

Kommentarer
Postat av: Milla

Sååå fina saker! LO:en är jättesnygg! Tack för tipsen om biljetterna. Det där verktygen verkar kanonbra!

Postat av: Junitjej

Vilka fina biljetter!

2008-09-24 @ 22:16:47
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback