Vackra 7 Gypsies Savannah i Malenas händer.

7 Gypises Savannah är deras senaste pappersserie och finns här i shopen. Det är papper i sann 7 Gypsies anda som jag har börjat gilla mer och mer. Deras stil är lite slitet och gammaldags med mättade färger som ändå är glada och livfulla. Jag har scrappat sommarfoton och dessa papper tog precis upp de kraftiga färger som kvällsljuset målar med och de passade perfekt till den lekfulla tivolilayouten. Mitt recept för att använda papper med dovare färger är att komplettera med vitt för att öka krispigheten och kontrasten. 


Här kom det vita i form av bokstäver (thickers), punchinella och veckat papper. Jag har också piffat till det med två vita blommor med underbara brads från Prima.


Jag är tacksam för att jag ser det vackra i naturen och att jag har fått förmågan att återskapa det med kameran och scrapbooking. Därav titeln tack och det får bli en liten bön till det jag tror på. Jag har lagt till vet genom spets, overlay, lite rivet papper och så bokstäver.  


Ett av mina favoritfoton på min son. Kärlek fick vara temat och då passade Easers stämpel perfekt. Jag hittade ett filthjärta som passade så bra i färgen. Vita blommor med Prima brads i mitten och en bit spets. Bokstäverna är från Cloud 9.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback