Lindzi har scrappat med Imaginisce Summer Cool

Längtar du också efter sommarens soliga dagar?! Jag har drömt mig bort genom gamla sommarminnen och de nya fräscha papperna från Imaginisce i serien Summer Cool. Papperna har härliga detaljer som inte kommer till sin rätt vid fotograferingen. Vissa detaljer är lackade och blänker fint.

Jag tycker om att färga in dotted swiss cardstocken med en fluid chalk dyna så att prickarna framhävs lite extra.


 
Papper: Bazzill Canvas och Dotted Swiss
Mönstrat papper: Summer Cool - Banana Flip-Flop
Alfabet: Chatterbox Chipboard och Thickers Dolce
Dekoration: Petaloo blommor, Summer Cool - Ribbon

Den glittriga glassen är gjord av små små mini blingstenar. En favorit! Jag häftade fast blommorna med häftapparaten.


 
Papper: Bazzill Dotted Swiss, Bazzill vellum 
Mönstrat papper: Summer Cool - Banana Flip-Flop, Flipsicle TwistChocolate Double 
Alfabet: Heidi Swapp och Thickers
Dekoration: brads, journaling stämpel Autumn Leaves, Summer Cool - Ribbon, Summer Cool- Icecream Sticker

Jag hittade dessa gamla kladdbilder från en kakfrossa. Jag smutsade papperet med en chokladfärgad fluid chalk dyna.


På muffinsen satte jag lite liquid pearls som blänk.
 
Papper: Bazzill cardstock, Bazzill vellum
Mönstrat papper: Summer Cool - Bubblegum Blast
Alfabet: Heidi Swapp och Thickers Dolce
Dekoration: brads, journaling stämpel Autumn Leaves, text: Hero Arts Clear Design
Stämpel: Easer Muffins med stjärna

När ett mönsterpapper tar lite för mycket uppmärksamhet från fotot använder jag ofta ett vitt vellum för att tona ner det lite. Som här:




 
Papper: Bazzill slät, Bazzill Dotted Swiss, Bazzill vellum
Mönstrat papper: Summer Cool - Blue Raspberry RBubblegum BlastStrawberry Sorbet
Alfabet: diverse
Dekoration: knappar, floss, Summer Cool - Ribbon

Titeln till denna LO kom sig helt enkelt av att jag såg texten på mönsterbandet. Jag klippte hjärtan på frihand. Chalkade dem och satte liquid pearls som blänk.




 
Papper: Bazzill
Mönstrat papper: Summer Cool - Strawberry SorbetFlipsicle Twist
Alfabet: Heidi Swapp chipboard, MM Magnetic Stamps
Dekoration: Summer Cool - Ribbon, Liquid Pearls: White opal, Stickless glitterlim Eucalyptus

//Lindzi

Kommentarer
Postat av: AnnaB

Superhärliga somriga layouter....!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback