Ljuvliga layouter från Fia med Cosmo Cricket Everafter

Vilka mumsiga papper jag fick hem från Jane för ett tag sen. Mjuka, enkla papper som inte kräver så mycket dekorationer utan bara stilrena layouter. Färgskalan går från grått, till gråturkos, bränd orange och ljus gult. Jag blev superförtjust i papperna och fem layouter blev bara till.

Den första layouten gjorde jag med mitt älsklingsfoto av barnen från förra året. Jag har scrappat det fotot flera gånger innan, men detta var första gången som jag scrappade det i svartvitt.

Jag använde
American Crafts chipboarddekorationer. Jag hade fått vita men upptäckte att de går alldeles utmärkt att färga med fluid chalk. Jag använde färgen Burnt Sienna som matchade det oranga perfekt.
 
CS: Bazzill Thunder och Saltillo
Mönstrade papper: Cosmo Cricket Everafter - Something Blue (båda sidorna)
Dekorationer: Cosmo Cricket Everafter - Elements, American Crafts Chipboard Accents White
Alfabet: Quickutz Chemistry
Övrigt: Fluid Chalk Burnt Sienna 

På nästa layout blev det också ett svart-vitt foto, den här gången ett foto på när Ella träffar sin lilla kusin Elvis för första gången. Även här färgade jag in chipboarddetaljer med fluid chalk. Men nu använde jag en cirkel med ett hjärtformat hål i. Jag tog en bit av det snygga borderpappret och klistrade på baksidan så att ordet YOU syntes i hjärtat.
 
CS: Bazzill White och Saltillo
Mönstrat papper: Cosmo Cricket - Everafter - Something Special och Cosmo Cricket - Everafter - Something True
Dekorationer: American Crafts Chipboard Accents White, Cosmo Cricket Everafter - Elements, Cosmo Cricket Everafter - Borders
Alfabet: Quickutz Zoe
Övrigt: Fluid Chalk Burnt Sienna, Charcoal

Även den tredje layouten scrappade jag med ett svartvitt foto. Redan när jag tog det här fotot på mannen och Vincent i Vincents säng, så visste jag att jag skulle skriva på fotot, så därför lät jag medvetet en stor del av fotot utgöras av den vita väggen.
 
CS: Bazzill Saltillo, Lakeshore
Mönstrat papper: Cosmo Cricket - Everafter - Something Special
Dekorationer: American Crafts Chipboard Accents White,
Alfabet: Quickutz Chemistry
Övrigt: Fluid Chalk Burnt Sienna, Charcoal

Den fjärde och nästsista layouten, scrappade jag med ett färgfoto. Serien Everafter innehåller en del gula nyanser och det är en färg som jag sällan scrappar med. Men de här papperna är så fina och den gula tonen så mjuk, att det gick som en dans. Som grädden på moset kom min mamma hit i en gul tröja i samma nyans som papperna och det avgjorde ju saken. Det blev en enkel layout om mormors och Vincents kärlek till kokböcker.
 
CS: Bazzill Lemonade
Mönstrat papper: Cosmo Cricket - Everafter - Something Special
Dekorationer: American Crafts Chipboard Accents White, Cosmo Cricket Everafter - Elements, Cosmo Cricket Everafter - Borders
Alfabet: Quickutz Chemistry

Den sista layouten fick också ett färgfoto, och det passade så bra i färgerna. Märket på Vincents fleecejacka var precis samma brända orange som pappret med blommorna. Den här gången scrappade jag dock en layout i A4-format till Vincents album.

Jag använde samma chipboarddekorationer som jag använt på alla de andra layouterna, men här klädde jag dem med papper istället och filade kanterna med det oumbärliga filsetet från Basic Grey.


Till titeln använde jag det nya 4x8 alfabetet Jacqueline från Quickutz. För att verkligen få bokstäverna att poppa upp från sidan så stansade jag dem fyra gånger och klistrade ovanpå varandra. Det är ett enkelt sätt att göra egna chipboards. Och för att göra det ännu enklare att klistra ihop dem så stansade jag dem i papper som jag först satt dubbelhäftande tejp på baksidan så att de blev som stickers.

 
CS: Bazzill Thunder och Saltillo
Mönstrade papper: Cosmo Cricket - Everafter - Something New
Dekorationer: American Crafts Chipboard Accents White, Cosmo Cricket Everafter - Elements, Cosmo Cricket Everafter - Borders
Alfabet: Quickutz Jacqueline
Övrigt: Fluid Chalk Burnt Sienna och Charcoal

//Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback