Vackra layouter från webmosterhelene med 3 Bugs in a Rug

3 Bugs in a Rug har kommit med en underbart lekfull och härlig serie som heter "Happy bird-day". Färgerna är lite mättade och fantastiskt fina! Arken med diecuts och stickers lockar till att göra fina kort till födelsedag och annat, papprena passar både födelsedagsbilder och andra bilder från vardag och fest.

Först ut har vi en lekfull sida om min sons födelse, om lyckan att han äntligen var här! Färgerna är så fina till babyfoton!
 
Papper: Bazzill (cardstock), 3 Bugs in a Rug "Happy bird-day" (mönstrat + stickers)
Bokstäver: American Crafts Thickers
Övrigt: bårdpunch från Fiskars, ink från Memories, bokstavsstämplar, pennor

Arket med tags och journalingspots samt arket med stickers passar perfekt till snabba och enkla födelsedagskort.
 
Papper: Bazzill (cardstock), 3 Bugs in a Rug "Happy bird-day" (mönstrat, tag + stickers)
Övrigt: bårdpunch från Fiskars, knapp, broderitråd, penna

Det här pappret med trädet tycker jag grymt mycket om, och jag valde att beskära det som en ruta och låta trädet sticka upp ovanför rutan. Jag har valt att scrappa foton som visserligen är lite starkare i färgerna än papprena är, men tycker slutresultatet blev både fint och passande.
 
Papper: Bazzill (cardstock), 3 Bugs in a Rug "Happy bird-day" (mönstrat + stickers)
Bokstäver: American Crafts Thickers (stora), Making Memories "Tiny alpha" (små)
Övrigt: paperfrills från Doodlebug, halvpärlor från Kaiser craft, pennor

Min sista sida handlar om hur söta små bebisar är då de sover. De här mättade färgerna passar fint till temat och även om jag blandat mönster helvilt så får sidan ändå en helhet.
 
Papper: Bazzill (cardstock), 3 bugs in a Rug "Happy bird-day" (mönstrat, tag + journalingruta)
Bokstäver: American Crafts Thickers
Övrigt: bårdpunch från Fiskars, bård från Bazzill "just the edge 3" (stora bården), ink från Memories, bokstavsstämplar från PSX, pennor

/Helene

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback