Annas härliga dubbellayouter med Creative Café

Som de andra tjejerna redan har sagt så är Creative Café-produkterna helt underbara att jobba med, man blir bara så kär i papper och allt som finns till.

För er som inte vet så scrappar jag kronoligiskt och jag ligger lite efter i mitt scrappande just nu. Vilket jag upptäckte var skönt när det är sommarbilder som scrappades.

För att överhuvudtaget få plats med rubriken fick jag klämma ihop den lite och sätta några bokstäver på distanskuddar, men Disel var det som skulle användas. Jag och barnen tillbringade 2 dagar på Kolmården och då blir det rätt mycket foton. För att få med många så valde jag att framkalla småfoton.






Papper: Bazzill mono Grå~ Vit,
Spirit Orange Glitter Paper
Mönstrat papper: Creative Café Spirit
Alfabet: QK Disel Grand
Dekoration: Creative Café Spirit knappar. Tags
Övrigt: Creative Café produkter

När vi kom hem från Kolmården gick vi på den årliga gatfest. Barnen hade övat på ett cykelframträdande i flera veckor, Ludvig cyklade med sopsäckar över sig!? För att Spirit Green Flowers Diecut skulle synas mer satte jag ett vitt papper bakom det. Jag har även använt det helt underbara sametsliknade pappret Spirit Sky Flocked Paper längst ner på layouten, man vill bara sitta och klappa på det. Knapparna är inte gula, de är faktiskt orange.






Papper: Bazzill mono Grå~ Raven, trio Pomgranate~ Pomegranate
Mönstrat papper: Creative Café Spirit
Alfabet: QK Chocolate mini
Dekoration: Övriga Creative Café produkter, Tags, Filtdekorationer
Övrigt: Floss, Maya Road shear band

Vad gör man när man inte har rätt färg på sina thickers? Jo målar dom naturligtvis. Jag testade att måla mina med Distress crackle paint. Resultatet blev helt ok, lite svåra att få loss från underlaget de har legat mot. Upptäckte att jag har nästan bara vita och svarta, har några bruna också.

Här har vi Ludvigs simskolestart i augusti. Cirklarna får representera vattenstänk.





Papper: Bazzill Washboard~ Ocean blue, Smoothie Swirl~ Coconut
Mönstrat papper: Creative Café Spirit och både Spirit Sky Flocked Paper & Spirit Lime Flocked Paper
Alfabet: Thickers
Dekoration: Creative Café Spirit knappar
Övrigt: QK Nesting Cirkles, Crackle Paint

Nu fick Spirit Orange Glitter Paper jobba som papper till rubriken igen, åhhh vad det är fint. Nu går vi framåt lite i veckorna och hamnar på sista helgen i augusti och ett släktkalas för Ludvig som fyllde 5 år.





Papper: Bazzill Kraft, Spirit Orange Glitter Paper
Mönstrat papper: Creative Café Spirit, Spirit Sky Flocked Paper
Alfabet: QK Mary Jane Grand
Dekoration: Creative Café Spirit knappar, Tags, Övriga Creative Café produkter, Filtdekorationer
Övrigt: Floss

//Anna

Kommentarer
Postat av: Malin/malwa

Åh, vilka läckra LOer, Anna! Och så smart/snyggt det blev med Kolmården-rubriken. lägger på minnet


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback