Crate Papers "Mia Collection" med webmosterhelene

Crate Papers "Mia Collection" en fantastiskt härlig serie med färger från rosa till brunt och turkost. Urläckert! Jag tror tanken med serien kanske främst är för tjejsidor, men den funkar till pojkar och annat också! Tittar ni på mina sidor kan ni knappt förstå att papprena kommer från samma serie, så olika är de i färgsättningen.

Först ut har jag gjort en sida om mina äldsta två pojkar då de var små. Fotot är gammalt och inte speciellt bra rent ljusmässigt, men jag älskar fotografiet eftersom det visar exakt hur söta mina pojkar var. Här samsas brunt med både rosa och turkost.
 
Papper: Bazzill (cardstock), Crate Paper "Mia Collection" (mönstrat)
Dekorationer + rosa bokstäver + bruna siffror: Crate Paper "Mia Collection"
Övrigt: Making Memories (små bokstäver), Kaiser Craft (halvpärlor), Doodlebug (paperfrills/blommor), Memories Mist "Iridescent" (sprayfärg), pennor

Lila, olivgrönt och silver är en läcker färgkombo. Passar perfekt ihop och ger en fin harmoni till sidan. Här får min sambos systerdotter en egen sida.
 
Papper: Bazzill (cardstock), Crate Paper "Mia Collection" (mönstrat)
Dekorationer + bokstäver: Crate Paper "Mia Collection"
Övrigt: EK Success (retro blompunchar), Memories (ink), Memories Mist "Whipped cream" (sprayfärg), Adirondack Dabbers (akrylfärg), punchinella, knapp, broderitråd, pennor

Det runda diecutspappret är så vackert och jag valde att beskära det och sätta i ena kanten på cardstocken. Mia collection innehåller även flera vackra glittrifa diecutsdekorationer och jag ha valt att dela på en cirkel. Den använde jag som bas för min rubrik. Diecutspappret har inte hål i scallopkanterna, men är lätt att fixa själv med hjälp av en hålpunch eller liknande.
 
Papper: Bazzill (cardstock), Crate Paper "Mia Collection" (mönstrat)
Dekorationer + bruna bokstäver + rosa siffror: Crate Paper "Mia Collection"
Övrigt: Making Memories (små bokstäver), 7Gypsies (photo turns), Youdo (brads), pennor

Sist ut har jag gjort en riktigt flickig sida om min lilla systerdotter. Där passar den glittriga texten "Princess" extra fint.
 
Papper: Bazzill (cardstock), Crate Paper "Mia Collection" (mönstrat)
Dekorationer + bokstäver: Crate Paper "Mia Collection"
Övrigt: Kaiser Craft (halvpärlor), Memories (ink), Inque Boutique (swirlstämpel), pennor

//webmosterhelene

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback