Sanna scrappar med Pink Paislee Fascinating

Pink Paislee-serien Fascinating kickade igång min inspiration rejält! Jag gillar att det är så många olika stilar på papprena i serien. De kompletterande dekorationerna och bokstäverna är också riktigt läckra.

Jag ville ha en kontrast till den mjuka svarta tygblomman och då passade det bra med dymoremsor.

Papper: Bazzill white
Mönstrat papper: Fascinating - Enthralling
Alfabet: Fascinating Chipboardstickers, dymo
Dekoration: Fascinating petal
Övrigt: svart penna

En sak som både ramar in och ljusar upp ett foto litegrann är när man gör en ram runt fotot genom att rispa med en nål. Tycker det ger ett lite lagom slarvigt intryck som jag verkligen gillar!

Papper: Bazzill bahama, white
Mönstrat papper: Fascinating Alluring
Alfabet: Thickers: Giftbox
Övrigt: svart penna

Stormönstrade papper som detta kan vara svåra att använda ibland. Jag brukar skära pappret i remsor och sätta remsorna ganska tätt, men ändå så att det blir en ram runt varje remsa. Då visar man upp mönstret, men samtidigt tonas det ner lite. Till sist brukar jag rita en ram runt remsorna för att binda ihop dem så att de känns som en enda enhet. Tittar du noga kan du se en svart rand runt remsorna.

Papper: Bazzill black
Mönstrat papper: Fascinating - Irresistible
Alfabet: Fascinating Chipboardstickers
Dekoration: ljusblå punchinella, MM häftklamrar, blandat bling
Övrigt: svart penna

Här har vi ett annat papper som är stormönstrat. Skillnaden är att mönstret är ganska glest. För att inte för mycket av mönstret skulle försvinna på min lettersizelayout valde jag att ha mönsterpappret som bakgrund.

Papper: Bazzill white
Mönstrat papper: Fascinating - Eye Popping, Spectacular
Alfabet: MM minialpha
Dekoration: Fascinating Brads
Övrigt: svart penna


Papper: Bazzill vit
Mönstrat papper: Fascinating Bewitching
Alfabet: Fascinating Chipboardstickers
Dekoration: Fascinating Brads, tygblomma med stickles på
Övrigt: fluid chalk

Tack för titten!
/Sanna

Kommentarer
Postat av: Malin/malwa

Vilka jättebra tips om de stormöntrade papprena! Tack för dem! :)

Postat av: Stina D

Håller med - bra tips om de stormönstrade papprena!

Fina layouter, söööta bebisfötter <3

2009-03-26 @ 09:13:39
URL: http://stinaspyssligarum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback