Födelsedag med Basic Grey Lime Rickey

Linda och Fia har skapat alster med underbara Basic Grey Lime Rickey som går i födelsedagstema. Fia har skapat en läcker girlang att hänga upp under firandet och Linda visar två olika sätt att slå in presenter.

----------------------------------------

Lime Rickey är fullkomligt sprängfyllt med vackra, färgglada papper så jag bestämde mig för att göra en födelsedagsgirlang som man kan ta fram när nån fyller år. Jag stansade snygga QuicKutz-bokstäver först i två omgångar tunn kartong, och så limmade jag dem på varandra. Sen stansade jag ut samma bokstäver i olika Lime Rickey-papper och limmade på dem på bokstäverna som jag sen chalkade i matchande färger. Sen la jag upp Happy Birthday upp och ner och limmade dit ett snöre. Jag använde rejält med lim och lät det torka över natten.

När det hade torkat tog jag glitterlim och målade på med pensel över alla bokstäverna, och när det var torrt lackade jag dem med ett lager decoupagelack. Jag satte därefter matchande blingstenar på alla bokstäverna.





Fia fyllde år för några veckor sedan, och jag passade på att använda Basic Greys Lime Rickey för att slå in hennes paket. Jag har använt ett helt papper, söta Howdy Doody som jag slagit in ena presenten med och dekorerat med tre stjärnor utstansade ur Orange Cream och som jag fäste med 3d-kuddar, samt orange floss och blingstenar.


Nästa present slog jag runt vanligt cellofanplast och fäste ihop med en bit floss. Runt "halsen" satte jag en remsa (12" långt) med Sarsaparilla som jag chalkat och rundad hörnen på. Jag fäste ihop ändarna med en brad.
 

Linda och Fia

Kommentarer
Postat av: Anna

Underbara alster ni har skapat tjejer!



Vårkramen Anna

Postat av: Ulrika Wandler

Supersnyggt med Lime Rickey-grejerna! Jätteinspirerande!

2009-05-21 @ 14:56:43
URL: http://hemmahosulrika.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback