Maj månadspaket

Malena: Månadspaketen från Scrapaddicted är alltid en stor inspirationskälla. Majs paket är soligt och färgglatt. Det innehåller mönstrade papper från både Cherry Arte, Fancy Pants och Color Conspiracy. Med i paketet följer också ett härligt band med bollar på och matchande cardstock. ScrapAddicteds paket räcker till många alster. Jag har gjort fem layouter och ett kort och jag har faktiskt papper över.

Ett enkelt kort med de underbara scalloped papperen från Color Conspiracy. Det är egentligen större men jag klippte och klistrade så att det passade på kortet.


Mera härliga scalloped papper. Jag har överlappat tre olika papper och skapat en större fotomatta. Det orange papperet är inte riktigt så knalligt i verkligheten. Titeln är utsansad med QK Blossom. Hjärtat är en stämpel från Easer som jag stämplat på OH - plast för att kunna placera den var jag vill. Som en sista touch klistrade jag dit bollfransen.
 

Till den här layouten har jag använt papperet från Fancy Pants med olika remsor på. De remsorna har sommartema vilket inte passade mina foton men baksidan var gul och fin och passade perfekt. Jag skapade långa band med min Dymo; den ena med bokstäver och den andra med siffror. Titeln är igen QK Blossom.
 

Ett fantastiskt papper från Cherry Arte fick bli scrappat ensamt. Det var så fint mönstrat med sina blommor. Jag gjorde en fotomatta av ett scalloped papper och använde ett Easerhjärta igen. Den här gången har jag spegelvänt det vilket är lätt när man har stämplat på OH-plast. Jag målade i lite med Sakura Glace penna.
 

Ytterligare en layout om skolan. Det är ett papper från Fancy Pants som jag använt både fram och baksida på (grönt och prickigt). Stämpeln med titeln kommer också från Easer och är precis som de andra stämplad på OH-plast. Jag har klippt två småbitar av scalloped papper som dekoration bredvid fotot.
 

Till sist var det dags att scrappa med resterna. Det blev småremsor från nästan alla papper i paketet, bollfrans och bokstäver QK Studio.
 

--------------------------------------

Linda: Även jag fick den stora äran att skapa med maj månadspaket, ett härligt somrigt paket som räcker till många projekt. Jag har gjort fem layouter och har fortfarande papper kvar.

Först ut en layout om min fina vän Fia. Utöver månadspaketet har jag använt thickers och dymo i rubriken och stansat ut stjärnor i röd och orange cardstock. Jag har använt Helenes fina fredagsskiss från den 1 maj. 
 

En layout med bilder från vår bröllopsresa, upptäckte när vi kom hem att jag tagit nästan identiska foton på båten vi åkte till och från Venedig. Rubriken är stansad med QK Jacqueline, och jag har lagt till vit och svart cardstock.
 

En layout om mig och en viktig bit av självkänslan. Rubriken har jag stansat med QK Chemistry. Jag har inspirerats av en Joggemia-skiss.


Ytterligare en layout om mig själv anno 2009. Den lilla rubriken är MM Tiny Alpha Black.
 

Sist ut, en bild från min roliga möhippa!  Jag har använt svart cardstock som grund och stämplat en journalingruta med en Easer-stämpel. Rubriken är stansad med snygga QK Jolly, och så har jag lagt till blingswirls och blommor som är stansade med den lilla retroblomman.
 

/Malena och Linda

Kommentarer
Postat av: Lily/Marie

Åh, så inspirerande, tjejer!!! Malena: ett kort?!!! :-O

Hi hi.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback