Det färdiga resultatet utav Karins Grungeboard-följetong

Och till sist det färdiga resultatet, en burk att ha mina minialbum i så de inte ligger och skräpar överralt utan har en egen plats på hyllan.
Till det hittade jag en gammal kakburk i ett skåp som ändå inte används.

Först sandpapprade jag burken, detta för att färgen skulle få bättre fäste och sedan kladdade jag med Adirondack dabbers. Jag tog lite olika färger och satsade inte på att det skulle täcka. Eftersom burken mest ska stå och vara fin bekymrade jag mig inte heller med att lacka efteråt.

Efter det tog jag mina Embossade Grungeboardbokstäver och fäste med Glue dots på de distressade pappersremsorna. Dessa fäste jag med Tombow Multi Liquid Glue på burken. Det blev en liten glipa mellan cardstocksarken som jag "sydde" ihop med hjälp av floss för extra dekoration. Till sist skrev jag på en liten text som handlar om vad burken är till för, mest för att det är trist med en stor tom yta och handskrivet passar den distressade looken.

/ Karin

image1854

image1855

image1856

Du kan läsa tidigare inlägg hur Karin skapat denna fina burk
här och här.

Kommentarer
Postat av: Mette

Din burk är så fin!
Helt underbar.

Kram
Mette


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback